dijous, 2 de gener del 2014

Els fluxogrames

Benvinguts a aquesta nova entrada de la matèria de GTIC.

Avui, us parlaré d'una de les eines de suport al pensamen. Aquesta eina, són els fluxogrames.

Els fluxogrames, són uns diagrames que ens ajuden a resoldre problemes. Amb aquests, el que nosaltres fem, és pensar el procediment que seguirem per a resoldre un problema.

Per a crear un fluxograma, primer de tot has de saber utilitzar la seva simbologia. T'hi atraveixes?


[einesfluxograma1.jpg]
Imatge extreta del blog.

Aquests tres símbols, són els més utilitzats a l'hora de fer un fluxograma, i a més a més els més imprescindibles. Tot i així si cliqueu aquí  podeu trobar altres simbologies amb la seva funció.

Però això no és tot! Voleu saber alguna de les normes que heu de seguir per poder realitzar-ne un correctement?
  • Els fluxogrames, s'han de crear verticalment de dalt a baix, o horitzontalment d'esquerra a dreta.
  • Tots els símbols que el formen, han d'estar units per unes línies acabades amb una fletxa.
  • El símbol que fem servir per iniciar el fluxograma i per a finalitzar-lo, només pot estar connectat per una d'aquestes línies. En canvi el símbol de desicions, pot estar connectat per dues línies.
  • Les línies que uneixen els símbols, han de ser o verticals o horitxontals. No poden ser diagonals, ni creuar-se entre elles.
Després d'haver parlat de la simbologia i de les principals normes que hem de seguir per a crear un fluxograma, la tasca que el Jordi ens va assignar va ser:
  • "Heu de crear un fluxograma amb el programa Gliffy que representi l'acció de creuar una cruïlla on hi ha samàfors. Una vegada fet el fluxograma, l'heu d'exportar a jpg, i penjar els resultats, comentats, al blog."
Amb Gliffy? Què és això?- ens vam preguntar nosaltres.

Bé el Gliffy , és un programa on-line, que sense registrar-te, et permet crear fluxogrames.

Abans de mostrar-vos el meu fluxograma, us explicaré, per què ens pot servir als mestres aquesta eina.

Bona pregunta veritat? Per què ens pot servir?

Doncs, si un professor/a integra l'eina dels fluxogrames a la classe, i els seus alumnes comencen a aprendre'n, aquests nens i nenes no només aprendran a fer fluxogrames, sinó que indirectament, el que també estaran aprenent és: a organitzar-se, a resoldre problemes, a sintetitzar, a ordenar les seves idees...

Per altra banda, els professors, també ho poden utilitzar per desenvolupar tasques pròpies, com pot ser la nova arribada d'un nou professor, o d'un nou alumne.

Ara sí que sí. Aquí us deixo la meva tasca:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada