Benvinguts a tots, a aquesta nova entrada.
Aquí, us explicaré
el tercer suport per als pensaments. Els mapes mentals.
Els mapes mentals,
són una eina que ens ajuden a organitzar les idees, els pensaments, i els
coneixements d’una manera gràfica.
Aquests mapes
mentals, ens recorden molt als mapes conceptuals. Més o menys, podríem dir que
són el mateix, però en comptes d’estructurar-ho amb paraules, ho fem
gràficament.
Fixeu-vos amb
aquest exemple:
Com podeu veure, és
com un mapa conceptual, ja que hi trobem connectors, i estan tots els conceptes
més o menys connectats i relacionats, però d’una manera més gràfica.
I ara pensareu:
d’una manera més gràfica? Si aquí també hi ha lletra!
Doncs sí, encara que tingui lletra, continuen sent gràfics, ja que aquestes paraules, es troben acompanyades d’un
dibuix. Aquest dibuix, fa que es pugui entendre millor el seu contingut.
Què en penseu
d’aquests mapes? Us agraden més que els altres?
Doncs a mi sí,
perquè jo, sóc una persona que sempre li ha anat millor estudiar d’una manera
més visual. A mi, personalment, aquests mapes m’ajudarien molt, perquè les
imatges que acompanyen el text, em deixarien acabar d’entendre el contingut i
em farien recordar-lo millor i més fàcilment.
Però això va a
gustos no?
Finalment, per
acabar, m’agradaria explicar-vos per què crec que ens servirien aquests tipus
de mapes en l’educació.
Jo crec, que
aquests mapes, serien més adequats per a cursos més petits. Per exemple per la primera etapa de primària. I els utilitzaria com una introducció als mapes conceptuals.
Els utilitzaria
pels més petits, perquè penso que d’aquesta manera, aprendrien a començar-se a
organitzar, a aclarir les idees i saber-les explicar, i a més a més, el dibuix
seria una eina de recolzament.
Així doncs, una
vegada arribessin a l’ESO, ja sabrien com organitzar-se, sabrien plantejar
quines són les idees principals que han d’aparèixer en el mapa…
Penso que pot ser
una eina molt útil per utilitzar de tant en
tant. Dic de tant en tant, perquè hi ha professors que l’utilitzen per
acabar cada tema del llibre. Penso que jo no seria d’aquesta manera, perquè
s’ha de ser creatiu, i si fas acabar cada tema amb un mapa, els nens acabaran
avorrint i mecanitzant el procés i això tampoc ens interessa.
Abans de marxar, us deixo un seguit d'informacions perquè pugueu acabar ben impregnats d'aquest tema:
Abans de marxar, us deixo un seguit d'informacions perquè pugueu acabar ben impregnats d'aquest tema:
Informació extreta de:
- http://www20.gencat.cat/docs/Justicia/Documents/ARXIUS/mapes_metnals_material_didactic.pdf
- http://www.xtec.cat/~nsarsane/t_e/lleis_mm.html
- http://www.bcn.cat/patronatdomenech/patro/curs%201112/ep6/mapesmentals/
- http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/11/eines-de-suport-al-pensament-els-mapes_19.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada