dissabte, 7 de desembre del 2013

La cigarra i la formiga

Benvinguts a una entrada especial. Benvinguts a un event cultural per a els més petits.

Diumenge 24 de Novembre a les 17:00 de la tarda, tenia una cita amb el Joan. El Joan, és un nen de 5 anys, que em va acompanyar a veure l'obra de titelles: "La cigarra i la formiga".
Ens vam trobar davant la porta un quart d'hora abans.

Però a on és aquest teatre? Doncs era la següent informació que us volia donar. Vaig anar a veure aquesta obra de titelles, al teatre "La Puntual" que es troba al carrer Allada Vermell número 15.

La Puntual, és un teatre molt petit. Els seients, són petits bancs de fusta on s'hi asseu el públic. Però s'hi ha de seure amb una determinada organització: els adults a les puntes i els més petits al mig de banc. D'aquesta manera, s'evita que algun adult pugui tapar a un dels més petits.

Va ser una obra de titelles que va durar 45 minuts aproximadament. Va ser un espectacle molt entretingut i una història molt maca on els més petits aprenien a no deixar les coses per últim moment.

La història d'aquesta obra, era:

Era una cigarra molt mandrosa, que mentre els seus amics buscaven menjar i es feien una caseta per a l'hivern, ella dormia sobre una fulla, i sempre deia: "Ja ho faré demà!". Però l'endemà tornava a dir el mateix. Així doncs, va passar l'estiu, la tardor, i va venir l'hivern! La cigarra va veure que ja havia arribat l'hivern, i que ella no tenia ni menjar ni casa. Així doncs, molt trista va anar a casa del seu amic ratolí, per preguntar-li si podia passar l'hivern amb ells. Però la caseta del ratolí era tant petita, que no hi cabien. Així doncs, la cigarra va haver d'anar a preguntar-li a la seva amiga abella, si podia passar l'hivern a casa seva. Quan va trucar a la porta, ,va sortir l'abella reina. I aquesta li va dir: "Has estat tot l'estiu i tota la tardor sense fer res, i a més a més, t'has estat bevent la nostra mel, així que ara nosaltres no et deixem entrar." La pobre cigarra, va agafar una fulla, i es va posar a dormir al costat d'un arbre. Fins que un dia, la seva amiga formiga, la va trobar estirada sota una muntanya de neu que l'havia tapat, i es va oferir a deixar-li passar l'hivern a casa seva, amb una condició: " Et deixo venir a casa meva, amb la condició que durant l'estiu m'ajudaràs a buscar menjar i a fer-me una caseta per l'hivern"-li va dir la formiga. La cigarra va acceptar el tracte, i van passar l'hivern les dues juntes.

Final de l'obra.

Com podeu veure a la imatge, aquests eren els personatges, i l'únic decorat que hi havia. Tota l'obra girava al voltant d'aquest arbre. Els decorats d'aquesta obra, eren molt senzills però suficients per a l'obra que es representava. Aquest arbre, al principi de la representació, tenia unes fulles d'un color verd. Quan va arribar la tardor, van girar les fulles i es van quedar de color taronja i marró, i finalment quan va arribar l'hivern, les van treure.
La part inferior d'aquest "carro", hi podem veure la casa de la formiga.

Vull afegir, que aquesta història la va explicar una noia, que feia una veu diferent per a cada personatge, i els hi donava trets característics a cada personatge, perquè així quan els més petits sentien aquests sons, ja sabien quin animalet sortiria a escena.

Per mi, va ser una experiència molt especial, ja que vaig poder recordar quan jo era petita. I vaig poder compartit aquesta experiència amb el Joan.

Llavors, el dimarts 26, a seminari, cadascú va exposar la seva visita, i vaig poder sentir les experiències de les meves companyes (totes molt diferents). Hi havia molta varietat de llocs, com per exemple: el Museu de xocolata, el Zoo, l'Aquari, el Cosmo Caixa.... 
Va ser molt interessant poder escoltar les experiències de les meves companyes. I em va deixar descobrir un món nou. Vaig veure que hi ha moltes activitats per als més petits de les cases.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada