dissabte, 7 de desembre del 2013

Els wikis

Benvinguts a aquesta nova entrada de GTIC.

Avui, us parlaré sobre una tasca que vam fer en grup, que a més a més d'aprendre un programa nou, també ens va servir per deixar sortir a la nostra imaginació. Ens vam inventar un conte!

I ara deveu pensar: però i ara, de què ens està parlant?

Doncs, no us preocupeu perquè ara us ho explico de pe a pa! Us estic parlant de les wikis.

Primer de tot, m'agradaria que miréssiu aquest video, ja que també va ser el meu primer contacte amb les wikis.



Què us ha semblat? Ho heu entès? Bé com que aquest vídeo ens explica què són i per què serveixen les wikis, però ens ho explica amb anglès, faré un breu resum, perquè així queden tots els conceptes més clars.

Bé doncs, una wiki, és una eina efectiva per a l'escriptura col·laborativa. També es pot fer servir per a una millor coordinació entre un grup. En el cas del vídeo, podem veure que són quatre amics que marxen d'excursió, i a través dels e-mails no s'organitzen. Per tant un dels quatre decideix crear un wiki ( per tant en serà l'administrador ), i convida als altres tres membres del grup. A partir de la wiki, es poden organitzar millor, gràcies a que cada membre del grup pot posar què portarà i així tothom pot saber què és el que ja tenen i què és el que els hi falta.

Però no penseu que una wiki només serveix per quan has de marxar d'excursió! Perquè el nostre treball, va consistir en crear primer de tot una wiki, i després, el meu grup (format per: Sílvia Pèrez, Sílvia Ricart, Meritxell Rodríguez, Ainoa Sarroca, i jo Marina Vives), vam decidir que crearíem un conte. Per tant, jo personalment, em vaig encarregar de crear la wiki. I ho vaig fer seguint aquests passos:
  1. Crear el compte
  2. Triar un tema ( en el nostre cas, un conte )
  3. Crear un wiki
  4. L'administrador comparteix el wiki amb la resta de components del grup
  5. Editar el wiki
Així doncs: ja podem començar!
Després d'unes setmanes de treball, d'imaginació i d'esforç.... Aquest en va ser el resultat:


També vull afegir, que els projectes wiki, tenen historials amb totes les modificacions que s'han anat fent, d'aquesta manera, si algun dia necessites recuperar alguna cosa, ho pots fer.

Tot seguit, us mostraré la vessant educativa que té aquest programa. Per tant, seguidament us adjuntaré dos links. El primer és el blog d'un professor de les TIC: Jordi Vivancos, i el segon, és una lectura de Jordi Adell: "Wikis i Educación".



Finalment, us deixo una presentació que ens explica les diferències entre els blogs i les wikis:

Clica aquí

Aquesta activitat, m'ha servit per aprendre que en comptes d'organitzar events amb els meus amics a través del facebook o enviant-nos e-mails, podem crear una wiki, i organitzar-nos millor. Penso que és una eina molt útil, i que s'hauria d'utilitzar més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada