dimarts, 17 de desembre del 2013

El Bon Comunicador

Benvinguts comunicadors i comunicadores!

Que per què us saludo així? Doncs perquè aquesta és l'entrada del meu treball. El treball del Bon Comunicador!


Aquest és un treball que portem realitzant des de fa ben bé dos mesos. Portem? Sí, sí portem, perquè aquest treball l'he fet amb Noelia Montero, Sandra Pujol, Sílvia Ricart, Meritxell Rodríguez, Ainoa Sarroca i jo ,Marina Vives.


Un treball amb grup, que avui ha arribat al seu final. Avui, 17 de desembre del 2013, hem presentat el nostre treball del Bon Comunicador.

Tot i que alguns membres del grup no el coneixien, i d'altres només els hi sonava el nom, vam decidir que nosaltres parlaríem de l'Antoni Bassas.

La següent decisió que vam prendre totes juntes, va ser que nosaltres faríem el seu seguiment amb Google Sites (programa explicat anteriorment en una de les meves entrades), i que la presentació d'avui la faríem amb un blog creat per nosaltres que parlés del nostre comunicador.

Voleu veure la nostra feina de seguiment?

Si la resposta és que sí, clica aquí.

Abans d'ensenyar-vos la nostra presentació, us explicaré una mica què hem fet durant aquests dos mesos. D'aquesta manera ho podeu anar seguint amb el nostre Google Sites de seguiment.

Bé doncs, primer de tot, el que vam fer, va ser repartir-nos la feina per parelles. Una parella, s'encarregava de seguir-lo durant tot aquest temps per la Televisió. Una altra parella s'encarregava de seguir els seus Twits. I finalment, l'última parella, s'encarregava de seguir els seus articles d'opinió que publica a l'ara.

Doncs així ho vam fer.

Van anar passant els dies, fins que finalment, ens vam reunir tot el grup per primera vegada. Va ser llavors, quan vam crear les nostres primeres entrades del blog:
  • La declaració d'intencions.
  • Qui és ell? - en aquesta entrada expliquem una breu biografia d'Antoni Bassas.
A partir d'aquí, i de tota la informació que ja teníem, va ser bufar i fer ampolles.

Nosaltres, vam decidir com ara veureu, estructurar les nostres entrades del blog, segons els mitjans de comunicació que ell apareixia. Per tant, vam fer una entrada per la ràdio, una per la televisió, una pels articles d'opinió del diari Ara, una pels seus tres llibres.... I finalment, en vam fer una que parlava d'aparicions espontànies d'Antoni Bassas a la televisió, com per exemple un esqueix del Polònia, o presentant la Maratò de TV3 de l'any 2006....


Com has pogut veure, nosaltres, per a fer aquest treball hem intentat dur a terme els màxims programes apresos a classe de GTIC. Com per exemple el Wordle, o el Padlet, o el Prezi... entre d'altres.

Finalment, la nostra conclusió del treball és: Sí, l'Antoni Bassas és un Bon Comunicador. I per poder fer una afirmació de manera tant segura, haig d'explicar, que això ha sigut possible, perquè al principi d'aquest treball vam fer el nostre Decàleg del Bon Comunicador, amb la intenció de poder arribar a una conclusió final quan acabéssim aquest treball.

Personalment, penso que aquest treball, m'ha servit per moltes coses. Com per exemple a utilitzar alguns dels nous programes que encara no dominava gaire, o per exemple m'ha ensenyat a organitzar-me amb grup, i sobre tot , a treballar amb un grup gran, que mai és fàcil del tot. Tot i així, vull reconèixer que el meu grup ens hem sabut organitzar molt bé, i a poc a poc i amb bona lletra hem arribat a un final de treball molt satisfetes.

Un moment, un moment! No marxis - deveu estar pensant! Falta la presentació veritat? Voleu saber com ha sigut aquesta presentació?

Doncs bé, us en puc parlar molt bé d'això, ja que jo, he sigut personalment la portaveu del meu grup. 

I nomes has parlat tu?- em preguntareu. 

Doncs sí, perquè les condicions de la presentació, eren:


  • Només pot parlar una persona del grup.
  • Aquesta ha de durar entre tres i cinc minuts.

Aquesta experiència per mi ha sigut molt diferent. Primer de tot, el que vaig sentir quan les meves companyes em van escollir, va ser alegria. Alegria de que confiessin amb mi.

Però avui, quan m'he posat davant de tota la classe, i tenia darrera meu el meu grup mirant-me, he començat a sentir un pes molt gran de responsabilitat, i els nervis m'han començat a saludar. Però he sigut capaç de respirar fons, i tirar endavant aquesta presentació. És per això que estic tant contenta amb mi mateixa, perquè he sigut capaç de defensar un treball que portem molts mesos fent-lo i he sigut capaç de representar el meu grup.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada