dilluns, 25 de novembre del 2013

Presentació dels instruments de percussió

Benvinguts a aquesta nova entrada, que us ajudarà a endinsar-vos al gran món dels instruments de percussió.

Avui, dilluns 25 de Novembre, després de fer les nostres figuretes de fang a plàstica, hem arribat a música, i només entrar, hem vist uns bancs davant les cadires plens d'instruments de percussió.

La nostra primera reacció, ha sigut agafar els instruments i començar a tocar-los, a experimentar... Fins que la Lluïsa ha arribat a classe, i ha començat a repartir unes fotocòpies que parlaven sobre els instruments de percussió.

Com bé es pot veure en una de les meves entrades anteriors, els instruments de percussió es divideixen en dos grups:


  • Els instruments de so indeterminat:
    • Fusta:
      • Claves
      • Caixa xinesa
      • Maraca
      • Güiro
      • Castanyoles
    • Metall:
      • Xinxina o cròtals
      • Cascavells
      • Sonall
      • Triangle
      • Gong
    • Membrana:
      • Pandero
      • Bongos
      • Tambor
    • Membrana i Metall:
      • Pandereta
  • Els instruments de so determinat:
    • Carilló:
      • Soprano
      • Contralt
    • Metal·lòfon:
      • Soprano
      • Contralt
      • Baix
    • Xilòfon
      • Soprano
      • Contralt
      • Baix


Tot seguit, després de repassar els instruments de percussió,  hem agafat els instrumenst de percussió amb so indeterminat, i hem jugat a fer creixendos i decreixendos.

Tot seguit, hem deixat els instruments de percussió amb so indeterminat a terra, i hem agafat cadascú un instrument de percussió amb so determinat. Amb aquests instruments, primer de tot hem intentat improvisar tots alhora, però no sonava gents bé. Llavors, el que hem hagut de fer, és treure totes les notes "mi" i totes les notes "si". Quan ho hem tronat a provar, sonava molt millor que anteriorment.

Finalment, el que hem fet, ha sigut que per separat primer els  xilòfons, després els metal·lòfons i després els carillons hem anat seguint els moviments que feia la Lluïsa.

Aquesta, ha sigut una experiència diferent, ja que hem aprés a tocar-los, i hem aprés què podem fer amb ells en una classe d'infantil.

Aquí us deixo unes quantes fotografies d'aquesta primera part de classe:

 Cadascú amb el seu instrument de percussió de so indeterminat.

 Situació de la classe.


 Ainoa Sarroca tocant el xilòfon.

 Noelia Montero, i jo, Marina Vives tocant el Carilló.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada