dilluns, 21 d’octubre del 2013

Sensacions d'infància

Benvinguts a aquesta nova entrada.
Avui, parlaré d'una nova activitat que hem realitzat a la matèria de plàstica, que ens ha fet viatjar a través dels records a la nostra infància.

Quan hem arribat a la classe, la Roser, ens havia preparat tres cubells i en cadascun d'ell hi havia un tipus diferent de fang. Un d'ells era d'un tacte rugós, ja que era fang amb sorra. L'altre, era fi i d'un color grisos, i el tercer era de color marró, però bastant lliscós, i pel meu gust no era d'un tacte massa agradable.
L'activitat, constava en posar-se en grups de tres persones, i posar en una palangana un troç de cada tipus de fang.
Una vegada teníem les palanganes sobre la taula, començava lo divertit! Ens havíem de convertir en nens, i a través del tacte experimentar sensacions tant agradables com desagradables. Es tractava de jugar, divertir-se, i tornar a ser petits.
Tot seguit, quant ja feia una bona estona que experimentàvem i jugàvem amb els tres tipus de fang, la Roser ens ha proporcionat dos materials nous, totalment diferents al fang. Un d'ells estava compost per aigua, farina, i pigments de color blau. Aquesta barreja s'ha convertit en una mena de "xiclet" de color blau. Era un material enganxós, però divertit. Per altra banda, l'altra material que ens ha proporcionat era sucre barrejat amb aigua i pigments de color vermell. Aquest era una mica més rugós que el fang amb sorra.
Una vegada teníem els cinc materials a la taula, hem pogut fer barreges de tot tipus, i així anar experimentant sensacions.

Per acabar la sessió, la Roser ens ha proposat ser encara una mica més nens i fer volar la nostra imaginació. En un racó de la classe, ens ha deixat fulles, pedres i animalets de plàstic. Cada grup, havia d'agafar un animal i crear una història. A partir d'aquella història crear a el nostre animal el seu àmbit vital. El meu grup, creat per la Sandra Pujol, l'Ainoa Sarroca i jo, hem escollit un porquet, i li hem construït una "casa" plena de fang, amb la seva bassa d'aigua i el seu pinso per a menjar.

Una vegada acabada aquesta activitat, havíem d'explicar als nostres companys la nostra història i el àmbit del nostre animal.

Finalment, i no menys important, hem acabat la classe recollint tots els materials que havíem tret i netejant les taules, perquè els companys que vinguessin darrera nostre s'ho trobessin tot com nosaltres ens ho hem trobat, i poguessin divertir-se  igual que nosaltres.


Fotografies del moment:








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada