divendres, 27 de setembre del 2013

Llengua i Llenguatge

Benvinguts a aquesta nova entrada.

Us heu plantejat mai dos dubtes com aquests?
  1. Què és el llenguatge?
  2. Què és la llengua?
Sincerament, jo tampoc. Però avui, divendres 27 de Setembre hem contestat aquests dos dubtes a la classe de COED.

Voleu saber que hem dit no?

Doncs bé, el llenguatge, és una capacitat humana, que deixa expressar els sentiments, desitjos....
El llenguatge, és algo més que un mitjà de comunicació. El llenguatge, és omnipresent.

El llenguatge, és el que ens permet organitzar el món fent categories, o agrupant elements dins d'un mateix grup, per tant, la funció del llenguatge és organitzar el món i reduir-lo.

Com a definició no està gents malament no? Però per què no anem més enllà?

Vygotski: psicòleg que va néixer a Orsha al 1896, i va morir de tuberculosi a Moscou l'any 1934.

Ell, pensava que sense llenguatge no hi havia pensament,  i que sense pensament no hi havia llenguatge. 
Nosaltres a la classe, hem discutit aquesta qüestió, i pensem que tenia raó, que pensament i llenguatge creixen junts, i recorren un camí paral·lel, ja que pensem en paraules.

Per altra banda, també hem arribat a la conclusió, que el llenguatge és el suport de la memória,  ja que quan pensem en paraules els fets, aquests pensaments ja queden consolidats en la memòria.

Finalment, hem pogut veure, que el llenguatge ens serveix per a dialogar amb nosaltres mateixos, per això direm que el llenguatge ens serveix per l'autoexpressió.

Per tant doncs, i en resum d'aquest primer dubte: "Què és el llenguatge?" utilitzarem aquests quatre punts:

  • El llenguatge ens serveix per l'organització de l'entorn.
  • El llenguatge i el pensament recorren un camí paral·lel. Es necessiten mútuament.
  • El llenguatge és el suport de la memòria.
  • El llenguatge i l'autoexpressió.

I la llengua? Què és la llengua? I per a què serveix?

Bé doncs la llengua és l'eina o el mitjà de representació particular del llenguatge. La llengua, és aquella que ens permet pensar, pactar, somiar....
La llengua, concretament, és un sistema de signes orals d'una pròpia comunitat. Aquests signes orals, són reflectits sovint en un codi escrit.

Per ser llengua, però, s'han de complir uns certs sistemes. Aquests sistemes, són organitzats en diversos nivells:

  • Pragmàtic (discurs o text - l'entonació).
  • Semàntic (oració o paraula - consisteix en que l'oració tingui significat).
  • Sintàctic (sintagma - la unitat).
  • Morfològic (morfema - la forma del text o el discurs).
  • Fonètic (forma o so - la llengua ha de tenir uns sons propis i diferenciats, per a ser considerats una única llengua).
Per tant una llengua, es forma quan obté aquests cinc requisits.

Tota aquesta activitat, va començar després d'haver-nos llegit aquest text que la Rosa ens va donar:



Aquesta activitat, et fa pensar en coses que primerament penses que són una tonteria, ja que et penses que són preguntes tant simples que ja les saps respondre sense problemes, però quan completes l'activitat, et dones compte que realment no ho sabies.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada