dijous, 12 de desembre del 2013

Tanca els ullets

Benvinguts a la cançó destacada de la setmana.

"Tanca els ullets", és una cançó molt simple, de compàs 3/4, i amb entrada tètica.

Ui, ui, ui - deveu estar pensant. Què és tot això?

Doncs bé, els compassos, són els que ens marquen com serà el pentagrama de la cançó. En aquest cas, el 4 del denominador, equival a una negra. És a dir, quan en un compàs el número de la part inferior és un 4, vol dir que la pulsació serà de negres.
Per altra banda, el número 3, marca quantes negres hi han en cada compàs.
Per tant, en aquesta partitura tindrà tres negres de pulsació en cada compàs.

I que l'entrada sigui tètica. Què vol dir? - pensarà algú de vosaltres.
Doncs bé, és diu que una entrada és tètica, quan el primer compàs està complet, és a dir, en aquest cas és tètic perquè en el primer compàs hi ha tres negres, per tant compleix el que diu el compàs 3/4.
Però s'ha de tenir en compte, que una entrada també pot ser anacrusi. Anacrssi, abans que us ho pregunteu, és quan el primer compàs no compleix el que diu el compàs de davant. és a dir, aquesta cançó seria d'entrada anacrsis si el primer compàs comences amb una negra, perquè el que ens diu en aquesta cançó és que els compassos han de ser de tres negres de pulsació cadascun.

Per altra banda, aquesta també és una cançó que té una temàtica Nadalenca, ja que ens parla de Jesús, i a més a més s'hi pot treballar el balanceig (mentre a cantes).

Finalment, m'agradaria explicar-vos per què he triat aquesta cançó.
La raó d'haver-la triat, és que aquest dimarts 10 de Desembre, vam fer l'examen de cant de l'assignatura de Música. Aquest constava en aprendre't més o menys unes 40 cançons, llavors quan era el teu torn, entraves a la classe on hi havia la Lluïsa, i deies un número. Ella mirava en una llista que tenia, i et deia una cançó.
Doncs a mi em va tocar aquesta cançó. És per això que la vull compartir amb vosaltres, ja que aquest examen em va fer fer repassar-me les cançons una i altra vegada durant el pont, i em va ajudar a perfeccionar la meva veu, i la meva afinació.

Aquí us la deixo. Espero que la gaudiu tant com la vaig gaudir jo.


Aquest vídeo, és de Maite Casquete.


A continuació us hi afageixo la lletra , per si algú de vosaltres se la vol aprendre.


LLETRA:

Tanca els ullets, Jesús petit.
Calla, calla, ,ja s'ha dormit.


Us recomano el blog de cançons:  Mirades Menudes


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada