dissabte, 7 de desembre del 2013

Nous descobriments del Word

Benvinguts al petit món del Word.

El Word sí. Sí, sí aquest programa que va néixer al 1983, i que serveix per escriure documents.
L'última classe de GTIC, vam veure noves utilitats del Word. Què més podíem fer amb el Word? Com ho podem fer per no perdre tant temps?

Doncs a continuació us deixo algun recurs que espero que us serveixi com em va servir a mi. Perquè mai és tard per aprendre coses noves, no?

La primera cosa que vam aprendre a fer, van ser les citacions, tant de llibres com de webs.

Primer de tot, parlarem de les cites de llibres. Aquestes es poden fer amb dos formats diferents:

  • APA
  • ISO 690 NUMÈRICA
Nosaltres ara, ens centrarem amb el format APA. Cal tenir en compte, les tres maneres de citar un llibre:

  • Quan encara no s'ha mencionat l'autor. (En aquest cas a la cita hi haurà d'haver l'autor i l'any).
  • Quan l'autor ja ha estat citat (La cita es posa després del nom de l'autor, i només hi posem l'any).
  • Quan citem un fragment del llibre (En aquest cas, a la cita s'hi ha de veure la pàgina, l'autor i l'any).

Per poder-ne fer una, s'han de seguir els següents passos (Us recomano que mentre aneu llegint, aneu fent els passos amb el Word) :


  1. Marquem la paraula
  2. Cliquem la pestanya de referències
  3. Incerta cita
  4. Agregar una nova font
  5. Clicar l'opció de font bibliogràfica
  6. Clicar autor
  7. Editar
  8. Escriure el nom de l'autor
  9. Posar el títol del llibre
  10. Escriure l'any del llibre i la ciutat
  11. Finalment, posar l'editorial del llibre

Tot seguit explicarem com es fa una cita d'una web. En aquests casos, la cita la trobarem després de la paraula clau, o el concepte important.
Per fer-ho cal seguir aquests passos:


  1. Clicar agregar cita
  2. Seleccionar nova font
  3. Clicar l'opció de espai web
  4. I seleccionar autor corporatiu
  5. Escriure l'any en que es va crear la web
  6. Escriure l'any, el mes i el dia en que s'ha realitzat la consulta en aquella web
Per acabar aquest primer apartat, hem de tenir en compte que en tot treball, hi ha d'haver una llista de referències, on hi puguem trobar tots els treballs que hem citat. A continuació, us explicaré els passos perquè en pugueu fer una:

  1. Ens situem a referències
  2. Cliquem bibliografies
  3. Cliquem l'opció de treballs citats
D'aquesta manera, al final del nostre treball, podrem tenir una llista de tots aquells llibres o webs que hem anat citant.

En segon lloc, us explicaré estratègies per utilitzar el Word d'una manera més ràpida.

  1. Per canviar l'estil de la lletra sense seleccionar tot el text. El que has de fer és seleccionar una paraula i canviar-li l'estil. Tot seguit, cliques el botó dret sobre l'opció d'estil normal, cliques actualitzar, i se't canvia tot el text de lletra.
  2. Per canviar el color dels títols, sense anar un per un. El que s'ha de fer primer de tot, és canviar el color d'un títol. Tot seguit, cliques amb el botó dret sobre l'opció de "Título 1", i actualitzes. En aquest moment, tot els títols es canvien de color.
  3. Per poder-nos moure pel document sense fer servir la rodeta del ratolí cliquem les tecles Control + Inici ( això ens serveix per anar a la part superior de tot el document ), per fer el contrari, és a dir per anar a la part inferior de tot el document, el que farem serà clicar les tecles Control + Fi.
  4. Per poder fer un índex sense anar punt per punt, el que podem fer és anar a taula de continguts, i un cop aquí, clicar l'opció d'automàtic 1.
  5. Per poder fer un salt de pàgina, el que hem de fer, és clicar les tecles Control + Enter.
Aquests són alguns consells per anar més ràpid a l'hora de moure's pels documents Word.

Quan vaig sortir de classe, vaig sortir amb un somriure, perquè per a mi havia sigut una classe molt profitosa, ja que vaig veure que jo a l'hora de fer treballs, perdia molt temps ja que no sabia fer tot això.

A partir d'ara intentaré aplicar aquests nous coneixements per tal de trigar menys temps.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada