diumenge, 17 de novembre del 2013

Visita al MNAC. Històries en relleu.



Benvinguts al segon dia de la setmana de reflexió i pràctiques.

El dimarts 12 de Novembre, a la una del migdia, el grup 1J-B, vam anar al MNAC, per veure com fan una visita per a nens d'infantil. La visita que vam fer nosaltres, va ser la d'Històries en relleu.

Només arribar, la Roser, la nostra professora de plàstica ens va repartir una enganxina per posar-nos-la, per identificar-nos en el grup classe. Una vegada te la donava, firmaves un paper conforme havies assistit a l'activitat.
Quan vam entrar, ens va atendre la guia, i... som-hi!

A la primera sala que vam entrar, hi vam poder observar moltes estàtues. Si haguéssim sigut nens, les preguntes que ens haurien fet, serien:


  • Què veiem en aquesta sala?
  • Són iguals aquestes escultures?
  • De quins materials són?
D'aquesta manera, els nens podrien aprendre els diferents materials, i els aprendrien a diferenciar.

A la segona sala que vam entrar, vam anar a veure l'escultura que Manolo Hugué havia fet al seu amic músic. Però ens vam emportar una sorpresa! L'escultura que li havia fet al seu amic, en comptes de ser la cara del amic músic, era un dona feta de fang cuit!
Una vegada vam haver vist aquesta escultura,, la nostra guia, ens fa fer seure a terra amb una rotllana. I us preguntareu: en un museu asseguts a terra fent una rotllana? Doncs sí, i sabeu per què? Per experimentar l'activitat que haurien fet als nostres nens si nosaltres ja siguéssim professors i professores.
Doncs bé, una vegada asseguts a terra, ens van donar una boleta de plastilina a cadascú. En aquell moment, la guia ens va preguntar:
  • Quins moviments es poden fer amb aquesta boleta de plastilina?
Una vegada comentats aquests moviments, ens va fer tancar els ulls, i amb música de fons, havíem d'anar fent els moviments que ella deia.
Aquesta activitat, servia per a treballar amb el material, per a relacionar música i moviment, i per fer que els nens/es estiguin més atents a la veu de la guia.
Després d'aquest petit exercici, ens va preguntar:
  • Si l'escultura és de fang, la podem posar al mig d'una plaça?
La resposta a aquesta pregunta va ser un NO, ja que es podria desfer perquè és de fang, o bé es podria trencar amb un cop. Per tant, l'autor, la va fer de pedra.
El següent pas, va ser passar-nos dos trossos de pedra diferents perquè poguéssim veure les diferents textures.

La següent sala, va ser la de l'escultura Nit de Lluna de Leandre Cristòfol.
Aquesta és una escultura que l'autor la va fer per a representar a la seva mare. Si haguéssim sigut una classe d'educació infantil, ens haguessin preguntat:
  • De quin material està feta aquesta escultura?
  • D'on surt la fusta?
  • De quina part dels arbres?

Nit de Lluna.

A la quarta sala, ens vam trobar l'escultura de La ballarina. Aquesta escultura està feta de ferro.
L'activitat en aquesta sala, va ser més dinàmica, ja que ens van fer ballar al ritme de la música com si fóssim unes ballarines. Però quan la música parava, ens havíem de quedar immòbils.

La ballarina.

Després d'aquesta activitat tant moguda, vam anar a buscar dues escultures. Una d'elles era la d'un personatge que s'estava convertint en un cactus, i l'altre, era la d'un personatge que semblava feta de fils.


L'home cactus.


En la sisena i penúltima sala que vam veure, hi vam trobar una cara d'una dona que cridava en silenci. La nostra guia ens va preguntar:
  • Per què deu estar cridant aquesta dona?
Després de dir moltes opcions, ens va explicar que aquesta dona representava la veu del poble durant la guerra civil.

Finalment, en l'última sala, ens van ensenyar un relleu. La dona amb el pa.Ens van explicar, que el relleu té volum, però no és tridimensional. La tècnica del relleu, és el repossat.

En l'últim quart d'hora que ens quedava, vam baixar a la sala de tallers. Allà, vam fer un taller per a cada material que havíem vist.

  • El primer taller, va consistir en convertir-nos en boletes de fang, i ambla música anar-nos movent.
  • El segon taller, va ser amb una tela de color plata, fer veure que fèiem relleus. Constava d'aguantar la tela molt tensa, i dues persones que es col·locaven radera, anaven marcant les parts del seu cos.
  • Un tercer taller, va ser amb un tub de color plata, posar la mà a dins dues persones, i d'aquesta manera podíem simbolitzar que dos escultures es fusionaven.

Personalment, penso que la part de la visita va estar molt bé, i va ser molt interessant. Penso que hi han bons recursos perquè els nens puguin aprendre coses noves, i a la vegada s'ho puguin passar bé. Però per altra banda, penso que la part final dels tallers, va ser una mica escassa, i poc pensada.
Però tot i així, recomano fer aquesta activitat.

Webs de les quals he extret les imatges:







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada