diumenge, 17 de novembre del 2013

Anem de pràctiques.

Benvinguts a una nova experiència.

Tot va començar el dilluns 4 de Novembre, quan les companyes de tercer van venir al nostre seminari a ensenyar-nos els pòsters de cada escola on faríem les pràctiques.

A mi, em va tocar a la Llar d'Infants Andreu Castells, a Sabadell. La meva padrina de pràctiques va ser l'Aida Ariza Ayen. 

El pòster que em va presentar l'Aida va ser aquest:



L'Aida, em va explicar que era una escola lliure, on els nens jugaven molt. També em va explicar que jo estaria a la classe dels Correfocs, amb nens i nenes de 2-3 anys. El motiu del nom d'aquesta classe, és degut a que una de les professores està posada molt en el món dels correfocs, i degut a aquest fet, totes les classes tenen noms relacionats amb els correfocs.
L'Aida, també em va parlar de l'horari que feia: de nou del matí a una del migdia, i de tres de la tarda a cinc de la tarda.
Em va dir que era una escola petita i familiar, a la qual no hi havia massa nens.

Després d'aquesta explicació, la meva idea de la llar d'infants, era molt bona. Em va quedar un sentiment de familiaritat, de bon rotllo entre les professores...

Després d'aquest primer pas de contacte, em vaig continuar comunicant amb l'Aida el que quedava de setmana, i sincerament tenia moltes ganes que arribés el dimecres 13 de Novembre i el dijous 14 per anar i poder veure per fi la Llar d'Infants Andreu Castells.

Dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte, diumenge, dilluns, dimarts...... DIMECRES!

Per fi havia arribat Dimecres 13 de Novembre! Hem va sonar el despertador a les set del matí. A les vuit menys quart ja estava als ferrocarrils en direcció  Sabadell Rambla.
L'Aida em va recollir a l'estació a les nou menys quart. Quedaven minuts per arribar. Quins nervis!

Quan vaig entrar per la porta, de seguida ens va rebre la directora del centre. Una noia jove, amb moltes il·lusions i ganes de tirar endavant aquell centre.


Tot seguit, vam anar a la classe dels Correfocs. Una classe molt habilitada pels nens. Una classe molt familiar, molt ample,i amb mobles a l'alçada dels nens.


Ens van rebre amb la cançó de Bon dia com cada matí.
Tot seguit vam fer psicomotricitat. En aquest moment, vaig tenir el primer contacte amb els nens. Uns nens molt contents, amb ganes de fer coses i sobretot amb moltes ganes de jugar.
Quan vam acabar de fer psicomotricitat, vam esmorzar.
Per esmorzar, cada nen porta una peça de fruita i la professora, en aquest cas l'Helena, va tallar totes les peces en trossets petits, i tots els nens van menjar un trosset de cada fruita encara que no l'hagués portat ell.

Després d'un bon esmorzar.... Al patí hi falta gent!

Vam estar una bona estona jugant al pati, i quan vam entrar vam fer una mica de música. Abans que vinguessin a buscar a aquells nens i nenes que no es queden a dinar, vam cantar la cançó de la granota, la del gall i la gallina, la cançó del cuiner...

Nyam, nyam, bon profit!

Després d'un bon dinar i d'una bona migdiada, vam estar jugant dins la classe, fins que vam sortir una estona al pati. En aquest moment, vaig tenir l'oportunitat d'ensenyar dues o tres cançons que jo havia aprés aquests dies a classe de música.
Abans de marxar, i d'acabar el primer dia de pràctiques, vam berenar amb la mateixa rutina que havíem fet per esmorzar.

Tic-tac, tic-tac.... les cinc! Ohh! Fins demà!

Fotografies que vaig fer al llarg del dimecres:


Classe dels Correfocs.

Classe dels Correfocs.

Classe dels Correfocs.

Pati de la Llar d'Infants.


Calaixos de notes pels pares.

Passadís.

Pissarra on les mestres escriuen què han fet durant el dia perquè els pares ho pugin veure.


En aquestes fotografies, podem veure com bé he dit abans que aquesta és una Llar d'Infants molt familiar, i és una Llar d'Infants que li dóna molta importància a la comunicació amb les famílies. És per això que es poden trobar molts racons on les mestres es comuniquen amb els pares. 


Dijous 14 de Novembre. Segon dia de pràctiques amb la mateixa rutina que el dimecres. El despertador a les set del matí. A les vuit menys quart ja estava als ferrocarrils en direcció Sabadell Rambla, i a les nou menys quart l'Aida em va passar a buscar per l'estació.

A les nou, vam arribar al centre. Els nens, ens van rebre amb la cançó de Bon dia com cada matí. Després de la cançó, vam decidir sortir a jugar al patí, fins les deu i mitja. Quan va ser l'hora vam entrar a la classe, i vam dividir els nens en dos grups. El grup dels grans ( els de tres anys ), i el grup dels petits (els de dos anys). Els nens de tres anys, van anar a fer laboratori. Tocava l'activitat de la llum. Aquesta va constar en posar elements de la tardor, en una pantalla de llum, i poder veure com aquests elements es veien d'un color diferent sobre aquesta pantalla il·luminada. 
Mentre els grans feien laboratori, els petits feien audició.

Tot seguit, quan vam tornar a la classe, vam continuar jugant amb música de fons. Aquest fet va fer que estiguéssim una bona estona ballant.
Però abans que arribessin els pares, vam llegir el conte: Per què plora el nen?

Fins les tres de la tarda, no vam tornar a veure els nens. Aquest dia, l'Aida i jo, vam menjar amb taper al carrer, i vam anar a fer un cafè al bar de davant de la Llar d'Infants.
Quan vam tornar a entrar, vam fer una mica de joc, una mica de plastilina, i cap al pati!

Al entrar del pati, vam berenar palets amb formatge.

Tic-tac, tic-tac.... s'acabaven els dies de  pràctiques.

Quan va arribar les cinc de la tarda, em vaig despedir amb una forta abraçada de tots els nens, els quals m'havien fet passar una molt bona experiència que m'agradaria tornar a repetir molt aviat.

Fotografies que vaig fer durant el dijous per a completar les del dimecres:


Entrada de la Llar d'Infants.

Laboratori.

Menjador.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada