Benvinguts a l'última activitat de la setmana de reflexió i pràctiques.
Divendres 15 de Novembre, de sis de la tarda a set i mitja, ens van venir a fer una xerrada sobre les pissarres digitals interactives i les tauletes digitals a l'aula.
Aquesta activitat està relacionada amb la nostra matèria de GTIC. És més, des d'aquesta assignatura, ens van demanar que durant la xerrada féssim dos o tres piulades al twitter sobre les idees importants d'aquesta xerrada. Al final d'aquesta entrada, podreu trobar l'enllaç del meu twitter.
La primera part d'aquesta conferència ens van parlar de les PDI. Les PDI, són un estri nou per a les classes. Aquestes són pissarres digitals, les quals ens estalvien el guix, ja que es pot utilitzar amb el dit.
La pissarra digital interactiva , és una tecnologia que ens deixa entrar al món i introduir-lo a la nostra aula, ens permet entrar a internet i portar-lo a l'aula.
La pissarra digital interactiva, en ser tàctil, ens facilita la participació dels nens. Però aquesta participació no acaba de ser al cent per cent, ja que només pot sortir un nen a la pissarra.
Per a una de les coses que la PDI pot ser útil, són per les rutines. Com per exemple, la rutina del temps, en comptes de fer-ho en una cartolina i dibuixant, es pot fer amb una PDI i l'encarregat d'aquell racó, només caldrà que arrossegui una fotografia del dia que fa.
Tot i que la PDI no acabi de ser un bon estri per a la interacció, tot i que sí un principi, comença a ser un bon estri de treball.
Explicació del funcionament de les PDI.
Racó del temps.
A la segona part d'aquesta xerrada, els professors de l'escola Mare de Déu de la Mercè ens expliquen el seu projecte amb els IPADS a les classes.
Ens expliquen, que als nens els hi agrada molt, i que aquest estri els fa estar més atents i el comparteixen més fàcilment que una joguina.
Aquests mestres, ens expliquen que primer de tot van introduir l'Ipad com a eina del professor. El van començar a utilitzar com a agenda compartida, com a plataforma digital, per les avaluacions...
Després de veure que era un bon estri, i després de crear i baixar-se alguns Apps, van introduir els Ipads a infantil i a primària, per els racons.
Ens expliquen que tenen trenta Ipads entre infantil i primària, per tant quan els utilitzen, ho fan amb grups, d'aquesta manera, els nens també aprenen a compartir i a treballar en grup.
Finalment la reflexió final que ens van fer, va ser:
- Gràcies als Ipads, van fer "Dissabte", és a dir que els Ipads els van ajudar a endreçar-se, els van ensenyar a treballar millor en grup, ha comunicar-se millor...
- Estan contents per l'acceptació que han tingut tant dels alumnes com dels pares.
- Amb els Ipads, han descobert maneres diferents d'aprendre.
- Han ensenyat als nens que quan l'Ipad entra a classe, serveix per a treballar, i no per jugar.
Explicació dels professors de l'Escola Mare de Déu de la Mercè.
App de matemàtiques.
Aquesta xerrada, la vaig trobar molt interessant, ja que jo no sabia massa cosa sobre aquestes dues noves eines, i mai n'he tingut a classe com els nens en tenen actualment.
Vaig veure, que és una nova manera lúdica perquè els nens puguin aprendre.
Hem de tenir en compte, que aquest aspecte és molt bo, ja que ens trobem en la tercera onada: "L'era tecnològica", i els nens i nenes d'avui en dia, ja han nascut amb un ordinador, ipad.... sota el braç.
Aquí us deixo l'enllaç al meu twitter: https://twitter.com/MarinetaVD
Per a més informació podeu entrar al meu scoop.it de Les PDI i els IPADS, que trobareu a la banda dreta del meu blog.
Per a més informació podeu entrar al meu scoop.it de Les PDI i els IPADS, que trobareu a la banda dreta del meu blog.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada