Benvinguts a
aquesta nova entrada.
Avui, hem fet una
classe de COED, amb grup reduït, i la Rosa, ens ha explicat una activitat que
haurem de dur a terme per d’aquí dues setmanes.
Nosaltres, el que
haurem de fer, és fer una fotografia que descrigui qui és aquella persona, i
acompanyar-la d’un peu de foto. Amb aquesta fotografia, el que farem, serà
penjar-la a les parets de la classe, perquè tothom les pugui veure, i després
explicarem com hem fet la foto, per què l’hem fet d’aquesta manera....
A més a més,
aquesta fotografia haurà d’anar amb un escrit, concretament una descripció de
la persona. Però aquesta descripció ha de ser original, i pensada.
Com us quedeu?
Perquè jo m’he quedat a quadres, fins que la Rosa ens ha ensenyat diferents
maneres per poder fer la nostra descripció.
El primer exemple que ens va posar, va ser aquest:
Vídeo penjat per: pol sampietro
Tot seguit, ens va ensenyar un altre estil de descripció:
Gernika:
Era dia de mercat. Els infants jugaven a guerra. Les dones triaven les verdures, els ous, l’aviram, les patates. El repertori era una mica limitat, perquè era temps de guerra. Era dia de mercat.
Dos quarts de cinc de la tarda. Els infants jugaven a guerra quan de sobte, del cel, d’on vénen, diuen, els àngels i els ocells, queia un xàfec de foc, el cel era l’infern, l’ordre s’havia capgirat.
Tres hores com una eternitat i aquell joc s’extingia. Els infants ja no jugaven a guerra: la guerra els havia exterminat. Ara tothom pensava igual, perquè tots els cadàvers pensen el mateix. I així començava la gran uniformitat.
Mil sis-cents cinquanta-quatre morts i vuit-cents vuitanta-nou ferits. Quina gesta, senyors, quina gesta! Que el món prengui model, ja sap el que l’espera. ¿No habitaven als Andes, els còndors? ¿Per què escullen aquestes contrades?
I l’arbre allí, al bell mig, també nafrat, però dempeus. I encara no ha ressuscitat!
Josep Palau i Fabre
Un altre exemple que ens va posar, va ser aquest:
Vídeo penjat per: oriolestany
A més a més d'aquests tres exemples que us he posat, la Rosa, ens ha donat un dossier ple d'exemples, perquè ens ajudi a inspirar-nos.
També ha afegit,
que podem dur a terme un vídeo.
Ja tinc ganes de
començar aquesta feina, perquè així podré dur a terme tots els meus
coneixements audiovisuals que vaig aprendre l’any passat a segon de
batxillerat.
Però a qui
faig? Això ho podreu saber d’aquí dues
setmanes quan presentem el nostre treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada